Handelsbetingelser


 

Betalings- og sikkerhetsbetingelser

Vi selger til privatpersoner, bedrifter og offentlige institusjoner.

På LEDLyskilder.no kan du betale med

 

VISA/MasterCard

Klarna

EAN

PayPal

 

For å se Klarnas vilkår – klikk her

Hvis du har spørsmål om din betaling via Klarna, er du velkommen til å kontakte Klarna på 23 96 12 11. Du kan også logge inn på din Klarna-konto her.

 

Det tillegges ingen ekstra gebyrer for betaling på LEDLyskilder.no. Prisene er inkludert merverdiavgift. Transaksjonen foregår over en SSL-kryptert forbindelse. Beløpet trekkes ikke fra kortet ditt før pakken er sendt fra oss.

 

Reservasjon av beløp

Betalinger med et internasjonalt betalingskort reserverer beløpet umiddelbart. Pengene blir reservert på ditt kort eller konto inntil:

1) Vi trekker beløpet når vi sender varen, eller 2) pengene frigjøres i henhold til avtale med din kortutsteder.

Du kan lese mer om reglene for ditt spesifikke kort hos din kortutsteder.

 

Prisfeil:

Hvis en pris er åpenbart feil, og du rimeligvis burde ha oppdaget dette, er vi ikke forpliktet til å levere produktet til den feilaktige prisen.

 

Levering:

Alle bestillinger sendes på paller – hver enkelt pakke vil ha status som registrert, men ikke levert før pallen er åpnet og sortert og den kan deretter spores. Dette tar normalt 1-2 arbeidsdager. Vi har et stort lager, så de fleste bestillinger forlater vårt lager samme dag som bestillingen er registrert.

Hvis et produkt er utsolgt, leveres det normalt innen 1-2 uker. Den forventede leveringsdatoen, når varen igjen er tilgjengelig, angis i produktbeskrivelsen.

Du vil alltid motta en ordrebekreftelse på din e-post umiddelbart etter at du har gjort bestillingen. Hvis du ikke har mottatt en ordrebekreftelse, kan det være fordi varen er utsolgt før vi har hatt mulighet til å oppdatere lagerstatusen, eller du har oppgitt en feil e-postadresse. Hvis du mot forventning ikke har mottatt en ordrebekreftelse, kontakt vår kundeservice så snart som mulig for hjelp.

Når bestillingen er sendt, vil du motta en e-post med sporingsinformasjon. Så lenge bestillingen ikke er behandlet, har du muligheten til å gjøre endringer eller avbryte din bestilling.

Hvis du har spørsmål i forbindelse med din bestilling, er du alltid velkommen til å kontakte vår kundeservice for assistanse.

Ingen levering til Svalbard og Jan Mayen

LEDLyskilder.no leverer dessverre ikke til adresser på Svalbard eller Jan Mayen (postnummer 9170, 9171, 9172, 9173, 9174, 9175, 9176, 9178, 9179, 8099).

 

Leveringsbetingelser:

Vi samarbeider med Bring og Posten Norge for levering av pakker til Norge. Du mottar oftest din bestilling 2-5 virkedager etter at vi har sendt bestillingen.

Vi påtar oss ansvaret for eventuelle skader og tapte forsendelser under transport fra vårt lager til deg som kunde. Du har ansvaret for det samme når en vare sendes tilbake til oss.

Hvis du ikke har mottatt din bestilling innen en uke fra din bestilling er sendt, ber vi deg alltid kontakte oss, slik at vi kan hjelpe deg best mulig.

Vi anbefaler at du venter med å bestille tid hos elektrikere, installatører og annet fagpersonell, til du har mottatt og sjekket varene.

Vi gjør oppmerksom på at det kan forekomme forsinkelser forårsaket av speditøren eller våre produsenter.

I tilfelle forsinkelse, restordre eller utsolgte varer, bestreber vi oss på å informere deg så raskt som mulig om situasjonen og hva vi kan gjøre.

 

Ikke hentede pakker:

Hvis du ikke har hentet pakken din, vil den bli sendt tilbake etter en periode oppgitt av fraktselskapet. Du kan ikke angre en bestilling ved å nekte mottak eller ikke hente pakken uten en tydelig avtale med oss.

Merk! Vi vil trekke fra de faktiske kostnadene forbundet med at pakker ikke er hentet.

 

Synlige fraktskader:

Hvis du har mottatt en vare, og emballasjen viser tydelige tegn på skader, oppfordrer vi deg til å umiddelbart åpne pakken sammen med transportøren eller postbudet. Hvis de ikke har tid til å vente, bør du notere på kvitteringen at du har mottatt pakken MED FORBEHOLD.

Hvis du åpner pakken sammen med transportøren eller postbudet og oppdager at varen er skadet, bør du nekte å motta forsendelsen. Du bør umiddelbart kontakte oss og sende bilder av skadene på både transportkassen og produktet. Send en e-post til shop@ledlyskilder.no sammen med ditt ordrenummer.

 

Hvis du oppdager en fraktskade etter at emballasjen er åpnet, bør du kontakte oss innen 24 timer. Send bilder til shop@ledlyskilder.no. Husk å bevare emballasjen, da dette er veldig viktig for oss i behandlingen av saken.

 

Skjulte fraktskader:

Hvis varens emballasje ser bra ut ved levering, men varen likevel er skadet, bør du kontakte oss innen 24 timer.

 

Retur av en vare:

Retur av varer skal skje til følgende adresse:

 

LEDLyskilder.no

c/o Responsservice

Industriveien 9

4879 Grimstad

Alle returpakker skal sendes med Posten eller Bring.

 

Når du returnerer en vare, er det du som kunde som står for returfrakten.

Vi oppfordrer til at du sender med Pakke til bedrift. Vi aksepterer ikke pakker som kommer til utleveringssteder, direkte i postkassen, eller pakker sendt med postoppkrav.

Vennligst legg ved en kopi av din ordrebekreftelse når du sender retur.

Ikke glem å skrive ned sporingsnummeret eller ta et bilde av det og sende det til oss, slik at det blir enklere å følge opp saken.

Du vil motta en e-post fra oss når vi har mottatt returen og behandlet saken.

Merk at det kan ta betydelig lengre tid for en retur å komme tilbake til lageret enn det tok å sende den. Kontakt oss igjen hvis du frykter at vi ikke har mottatt eller registrert din retur.

 

Ved betaling med Klarna:

Om du returnerer hele eller deler av bestillingen skal du selvsagt ikke betale for disse varene. Logg inn på klarna.com/no og flytt frem fakturaens forfallsdato med 10 dager. På den måten har vi mulighet til å ta imot returen og registrere den. På logg inn-siden hos Klarna kan du også kontrollere at returen er blitt registrert ved å hente en oppdatert versjon av din faktura. Du kan logge inn ved enten å oppgi e-postadressen du brukte under bestillingen, eller fakturanummer og personnummer. Skulle returen ikke ha blitt registrert når den nye forfallsdatoen nærmer seg ber vi deg om å kontakte Klarnas kundeservice, så hjelper de deg videre.

 

Garanti

For varer som er merket eller oppgitt til å ha 3 eller 5 års garanti, gjelder produsentens garanti.

Det er derfor produsentens vilkår for disse garantiene som er gjeldende. Med andre ord, hvis det oppstår mangler på varer etter den 2-årige reklamasjonsretten, og disse har en 3-årig eller 5-årig garanti, er det produsentens ansvar.

Les mer om produsentgaranti her.

 

Varmepumper

Serviceinspeksjon er lovpålagt på alle varmepumper med en kjølemediefylling på 1001 gram og over.

Alle produsenter av varmepumper krever, for at garantien skal gjelde, at installasjonen er utført av en sertifisert montør og at det utføres årlig serviceinspeksjon, uansett hvor mye kjølemedium varmepumpen inneholder. Vi anbefaler derfor alltid en årlig serviceinspeksjon. En varmepumpe som jevnlig blir inspisert, holder lenger og bevarer sin ytelse og effektivitet lengre.


Solceller

Montering og tilkobling av solcelleanlegg, samt igangkjøring, skal utføres av autorisert elektriker. Ved manglende dokumentasjon for autorisert montering og igangkjøring frafalles garantien.

 

Angrerett

Som forbruker har du 30 dagers angrefrist når du handler hos oss. Du er velkommen til å kontakte oss for rådgivning først. Det er mulig at vi kan finne en løsning slik at returen ikke blir nødvendig.

Angrefristen utløper 30 dager etter den dagen du har mottatt varen, eller mottatt den siste varen i bestillingen ved avtalt dellevering. Skriv en e-post til oss på shop@ledlyskilder.no, så noterer vi at din retur er på vei til oss.

Du skal returnere bestillingen til oss uten unødig forsinkelse og senest 14 dager etter at du har meddelt oss at du ønsker å angre kjøpet ditt. Du bærer de direkte kostnadene i forbindelse med returen, og det er du som er ansvarlig hvis det oppstår en skade under transporten.

Visse varer kan ikke returneres med vanlig post. Dette gjelder for større varer som solcellepaneler, invertere og varmepumper.

Les mer under 'Retur av en vare'.

 

Pakk gjerne returen i samme forsendelsesemballasje som bestillingen tidligere var pakket i.

Mangel på original emballasje kan muligens føre til en verdiforringelse. For å være sikker på at du får alle pengene tilbake, anbefaler vi at varen returneres i original emballasje.

Du er kun ansvarlig for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes håndtering utover det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjonsmåte. Du kan med andre ord prøve varen på samme måte som i en fysisk butikk, men det er ikke tillatt å ta den i bruk.

Hvis varen er brukt, og du angrer kjøpet, kan du kun få en del av eller ingenting av pengene tilbake, avhengig av varens kommersielle verdi.

 

Tilbakebetaling

Hvis du angrer på kjøpet ditt, vil du få tilbakebetalt hele beløpet fra oss, inkludert leveringskostnader (dette gjelder ikke ekstra leveringskostnader i tilfeller hvor du har valgt en annen leveringsmåte enn den billigste standardleveringen som vi tilbyr). Hvis det er en nedskrivning som du er ansvarlig for, vil dette beløpet bli trukket fra. Hvis du har brukt vår returetikett, vil beløpet bli trukket fra tilbakebetalingen.

Hvis du har betalt med betalingskort eller PayPal, returneres pengene til det samme betalingskortet eller PayPal-kontoen. Hvis du benytter din angrerett, refunderer vi alle betalinger som vi har mottatt fra deg, uten unødig forsinkelse, senest 14 dager fra den dagen vi har mottatt din beskjed om at du ønsker å angre avtalen.

Vi vil gjennomføre en tilbakebetaling med det samme betalingsmiddelet som du brukte ved den opprinnelige transaksjonen, med mindre vi uttrykkelig har avtalt noe annet med deg.

Vi kan tilbakeholde betalingen inntil vi har mottatt varen, med mindre du sender oss dokumentasjon for at du har returnert den.

 

Reklamasjonsrett

Reglene i kjøpsloven gjelder ved kjøp av varer.

Hvis du handler hos oss som privat forbruker, har du minimum 24 måneders reklamasjonsrett. Det betyr at du kan få varen reparert, ombyttet, få pengene tilbake eller få et prisavslag, avhengig av de spesifikke omstendighetene. Det er et krav at reklamasjonen er berettiget, og at feilen ikke har oppstått som følge av feil bruk av produktet eller annen skadelig adferd.

Vær oppmerksom på at LED-produkter som tilkobles sensorer, tidsur og produkter med reléer, kan skade den innebygde LED-driveren i LED-produktet eller diodene i en LED-stripe.

Du må reklamere innen rimelig tid etter at du har oppdaget en feil eller mangel ved varen. Hvis du reklamerer innen to måneder etter at feilen eller mangelen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være innenfor rimelig tid i forhold til reklamasjonsfristen.

Vi anbefaler at du undersøker varen ved mottakelse for å sjekke for transportskader og eventuelle mangler.

Ved salg til bedrifter tilbys det som utgangspunkt kun 12 måneders reklamasjonsrett.

Hvis reklamasjonen er berettiget, kan vi be om å få den defekte varen returnert. Hvis vi sender en erstatningsvare, følger det med en gratis returetikett i forbindelse med reklamasjonen.

 

Undersøkelsesgebyr ved ikke defekte varer

LEDlyskilder.no forbeholder seg retten til å teste varer som påstås å være defekte. Hvis LEDlyskilder.no finner at varen er OK etter test, må det påregnes at varen sendes tilbake med en faktura for utført arbeid.

Undersøkelsesgebyret er minimum 600 kr. og du må gi særskilt samtykke til gebyret når varen leveres inn til reklamasjon. Du skal naturligvis kun betale undersøkelsesgebyret hvis det viser seg at varen ikke er defekt etter kjøpslovens bestemmelser.

Først etter test vil LEDlyskilder.no foreta en eventuell ombytting / kreditering.

Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fraktkostnader. Varen skal alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje, og husk å få en kvittering for forsendelse, så vi kan tilbakebetale dine fraktkostnader.

 

Særlige bestemmelser for næringsdrivende

Næringsdrivende har samme salgsbetingelser som forbrukere, dog med følgende modifikasjoner:

  • Som næringsdrivende har du ingen angrerett.
  • Hvis vi mottar krav fra tredjepart om gebyrer eller annet uavhengig av årsak, vil disse ikke bli betalt.
  • Det gis 1 års reklamasjonsrett, gjeldende fra fakturadatoen.
  • Vi forbeholder oss retten til å reparere eller ombytte fremfor en opphevelse av handelen.
  • Ved eventuell ombytting eller en reparasjon, blir reklamasjonsperioden ikke fornyet.
  • no forbeholder seg eiendomsretten til leverte varer inntil hele kjøpesummen inkl. leveringskostnader samt eventuelle renter og omkostninger er betalt fullt ut.
  • Omkostninger i forbindelse med en eventuell håndhevelse av eiendomsforbeholdet vil alltid påløpe kjøperen.
  • Det tilskrives renter fra forfallsdatoen med opp til 1,5% per påbegynt måned.
  • I tilfelle reklamasjon, må kjøper selv dekke kostnader til forsendelse og eventuell emballasje.
  • Reklamasjon over transportskader må utføres av mottakeren direkte til fraktføreren senest 48 timer fra leveransen har funnet sted.

 

Personvernpolitikk

LEDlyskilder.no respekterer viktigheten av personvern. LEDlyskilder.no vil aldri videregi opplysninger om kunder/brukere til tredjepart, med mindre det er nødvendig for å gjennomføre en transaksjon. LEDlyskilder.no vil ikke selge ditt navn, adresse, e-post, kredittkort eller andre personlige opplysninger til noen tredjepart uten ditt forhåndssamtykke.

Les mer i vår cookie-politikk.

 

 

Lovvalg og verneting

Dansk lov gjelder.

Det tas stilling til om den internasjonale kjøpsloven, CISG, skal unntas, noe som er relativt ofte forekommende.

Kjøp av varer på LEDlyskilder.no er underlagt dansk lov. Enhver tvist avgjøres av de ordinære danske domstolene.

 

Ytterligere vilkår

Avhengig av ulike skjerminnstillinger kan farger se forskjellige ut på skjermen.

Vi har gjort alt for å vise fargene på skjermen så nøyaktig som mulig, men de kan variere fra originalen på grunn av innstillingene på din skjerm eller skriver, som kontrast, lysstyrke, metning, type skjerm osv.

Alle forsøk på bedrageri vil bli politianmeldt. Vi lagrer alle IP-adresser. Vi samarbeider med Svea Inkasso for håndtering av faktura- og inkassosaker.

Vi står ikke til ansvar for skader på eiendom som resultat av feilaktig og ikke tilsiktet bruk av våre produkter. Vi er kun ansvarlige så lenge det følger av dansk retts ufravikelige regler.

Uavhengig av eventuelle motsigende vilkår i handelsbetingelsene er LEDlyskilder.no ikke ansvarlig overfor kunden for indirekte tap, inkludert tap av produksjon, salg, fortjeneste, tid eller goodwill, med mindre det er forårsaket forsettlig eller grovt uaktsomt. Vi er kun ansvarlige så lenge det følger av dansk retts ufravikelige regler.

 

Informasjon om klageadgang

Hvis du som forbruker ønsker å klage over kjøpet ditt, bør du kontakte oss per telefon eller via e-post: shop@ledlyskilder.no. Vi vil gjøre vårt beste for å hjelpe deg.

Hvis vi ikke klarer å finne en løsning som alle parter er fornøyde med, har du som forbruker rett til å få saken din behandlet:

Du kan klage gjennom klageportalen til forbrukerrådet via klageportalen på:
https://www.forbrukerradet.no/forside/okonomi-og-betaling/netthandel-misfornoyd/

 

 

 

Standard angreskjema

(Dette skjemaet fylles ut og returneres kun dersom angreretten benyttes)

Til:

LEDlyskilder.no

C/O Responsservice

Industriveien 9, 4879 Grimstad, Norge

e-post: shop@ledlyskilder.no

 

Jeg meddeler herved at jeg ønsker å benytte angreretten i forbindelse med min kjøpsavtale om følgende varer/tjenester:

 

Bestilt den: _______________________________ Mottatt den: ________________

Forbrukerens navn: ______________________________________________________________________

Forbrukerens adresse: ___________________________________________________________________

Forbrukerens underskrift (kun hvis skjemaets innhold meddeles på papir): _________________________________________

Dato:
_________________________________________

 

Handelsbetingelsene er sist oppdatert d. 06.05.2024