Produsentgaranti



Håndtering av produsentgaranti

Selvfølgelig tilbyr vi garanti og reklamasjonsrett i henhold til forbrukerrådets forskrifter.

I tillegg har noen av produktene vi selger en ekstra garanti fra produsenten – en produsentgaranti. Som navnet tilsier, er dette en garanti fra produsenten som er direkte mellom deg som kunde og produsenten. Denne garantien gjelder under produsentens garantibetingelser og kan ikke sammenlignes med reklamasjonsretten og garantien som er lovfestet for de første 2 årene.

Siden det kan være vanskelig for våre kunder å håndtere produsentgarantien, har vi skapt en løsning hvor vi håndterer prosedyrene med produsenten, slik at det blir enklere for deg i tilfelle reklamasjon.

Kontakt vår kundeservice for assistanse.

 

Europeiske produsenter

Produsenter med hovedkontor i Europa.

For at du som kunde ikke skal bry deg med å sende defekte produkter til produsenten for utbytting og gjennom en større RMA-prosess, har vi laget følgende løsning:

Merk at denne løsningen kun er mulig hvis vi har et tilsvarende produkt fra produsenten på lager. Merk at produsentgarantien fortsatt er betinget av korrekt bruk av produktet, jf. produsentens retningslinjer og spesifikasjoner for produktet.

  • Du kan sende det/det defekte produktene til vårt lager med utfylt skjema som rekvireres per e-post.
  • Deretter bytter vi produktet til samme eller tilsvarende produkt fra produsenten.
  • Vi håndterer RMA-prosedyren med produsenten.
  • Vi dekker kostnadene i forbindelse med håndtering av bytting, RMA i forhold til produsenten osv.
  • Den eneste utgiften for deg er forsendelse til vårt lager og fra vårt lager til deg. Dette faktureres via e-post, hvor du får tilsendt en link for enkel betaling.

 

LEDlife

LEDlife har hovedkontor i Danmark.

For at våre kunder enkelt skal kunne håndtere en reklamasjon, med supportteamet de kjenner, har vi laget følgende løsning:

Merk at denne løsningen kun er mulig hvis vi har et tilsvarende produkt fra LEDlife på lager. Merk at produsentgarantien fortsatt er betinget av korrekt bruk av produktet, jf. produsentens retningslinjer og spesifikasjoner for produktet.

  • Du kan sende det/det defekte produktene til vårt lager, med utfylt skjema som rekvireres per e-post.
  • Deretter bytter vi produktet til samme eller tilsvarende LEDlife-produkt.
  • Vi håndterer RMA-prosedyren med LEDlife.
  • Vi dekker kostnadene i forbindelse med håndtering av bytting, RMA i forhold til LEDlife osv.
  • Eneste utgift for deg er forsendelse til vårt lager og fra vårt lager til deg. Dette faktureres via e-post, hvor du får tilsendt en link for enkel betaling.