Levering og handelsbetingelser

Levering

Du vil vanligvis motta din ordre 2-5 hverdager etter å lagt inn en bestilling. Vi har et stort lager, så de fleste bestillinger forlater vårt lager allerede samme dag som ordren er registrert.

Hvordan sporer jeg pakken min?

Etter at pakken er sendt fra oss vil du motta en e-post fra oss med en link. Denne linken fører til en sporingsside hos Bring / Posten Norge. Vi gjør deg oppmerksom på at det kan ta flere dager før pakken vises i sporingssystemet.

Leveres pakken din til et utleveringssted og du ikke henter den innen 7 dager, sendes pakken i retur til oss. Når vi mottar din pakke (som vanligvis tar et par uker), vil vi kontakte deg for å finne ut av om pakken skal sendes tilbake til deg igjen eller pengene refunderes.
Merk: Vi refunderer ikke frakt og håndteringsgebyr på ikke hentede pakker.

Svalbard og Jan Mayen

LEDLyskilder.no leverer dessverre ikke til adresser på Svalbard eller Jan Mayen (post numre 9170, 9171, 9172, 9173, 9174, 9175, 9176, 9178, 9179, 8099).

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger

Virksomhetsinformasjon:

LEDLyskilder

CO/KGH Accountancy & VAT Services AS

Isebakkeveien 25

1788 Halden

Norge

E-post

shop@ledlyskilder.no 

Telefonnummer

69 67 66 05

Bankinformajson 

Kontonummer 86018498423 

Organisasjonsnummer 

919 357 673 MVA

LEDlyskilder er en del af BMD Trading Denmark Aps, Org. nr: DK36025050

Generelt

Vi selger til både private, bedrift og offentlige institusjoner. Alle varepriser er inklusiv mva. Vi er blant de førende innen LED og har et av Nordens bredeste utvalg.

Betaling

Det er mulig å betale med følgende betalingsformer: Visa, Mastercard, Klarna, EAN, Paypal og vanlig bankoverførsel. Beløpet heves først på kortet når varen sendes fra oss.

Forsendelse / levering

Lagervarer avsendes innefor 1-2 dager. Er varen utsolgt, leveres vanligvis innenfor 1-2 uker. Forventet leveringsdato fremgår av varebeskrivelsen. Det er ikke mulig å avhente varene hos oss.

Priser og fraktavgift

De viste prisene på nettsiden er den totale prisen du betaler er ikke inkludert frakt).

Det blir ikke pålagt ytterligere utgifter, toll eller mva. 
For hver bestilling er det fraktgebyr på minimum 49 kr på alle ordrer under 2500 kr.
På bestillinger under 200 kr vil det legges til et håndteringsgebyr på 100 kr.
På ordrer over 2500 kr er det alltid fri frakt med unntak av hjemmelevering og forsendelser innenfor kategorien Solceller.
Her vil fraktprisen variere ut i fra vekt og hvor i landet bestillingen skal sendes.
Vi forbeholder skrivefeil og prisendringer.

Bestilling

Du mottar alltid en bekreftelse på bestillingen din via e-post. Noen ganger kan varen bli utsolgt før vi har rukket å oppdatere lagerstatusen, og i disse tilfellene vil du bli kontaktet via e-post. Ta gjerne kontakt med oss hvis du ikke mottar en bekreftelse, bestillingen din er mest sannsynlig ikke gått igjennom.

Levering skjer i samarbeid med Posten / Bring. Vanlig leveringstid er 2–5 hverdager etter bestilling. Vi forbeholder oss muligheten til å sende en del av bestillingen din hvis ikke samtlige bestilte varer finnes på lager eller hvis varen er utsolgt hos leverandøren.

Har du ikke har mottatt din ordre innen en uke fra bestilling, har du som kunde alltid ansvar for å kontakte oss med en gang, slik at vi kan hjelpe deg på beste mulig måte. Vi tar ikke ansvar for eventuelle forsinkelser forårsaket av Bring eller våre produsenter.

Garanti og reklamasjon

Det gis full garanti etter kjøpsloven for alle elektriske produkter. Det er minimum 2 års reklamasjonsrett på alle varer.

Angrerett

Du har 14 dager bytte- og returrett på varer du har kjøpt hos oss, 14 dager gjelder fra og med den datoen du mottar varen. Angre du kjøpet ditt må du sende varen/varene tilbake i uskadet, umerket og uåpnet originalinnpakning og angi: navnet ditt, adresse. Skriv hvilke varer du ønsker istedenfor og husk å oppgi referansenummeret på bestillingen din. Vi sender nye varer når vi har mottatt de gamle.

Du kan også angre kjøpet og har da rett til å få pengene tilbake. I tillegg til ovennevnte, angi også bankens navn, kontonummer der du vil ha pengene satt inn. Tilbakebetalingen skjer ved kjøp med kort (VISA & Mastercard) Etter loven gjøres til det bare til det kortet det ble benyttet ved betaling. Tilbakebetalingen skjer innen 7 arbeidsdager.

Returnering

Returordren må returneres til oss uten unødig forsinkelse, og senest 21 dage etter at du har meddelt oss, at du fortryder kjøpet. Du har de direkte utgifter i forbindelse med varens returforsendelse. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Manglende original emballasje kan muligvis utgjøre en verdiforringelse. For at du kan være sikker på at kunne få alle pengene retur, anbefales det, at varen returneres i original emballasje.

Du hefter bare for eventuell forringelse av varens verdi som skyldes anden håndtering end hva der er nødvendig for at fastslå varens art, egenskaper og måten, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måte, som i en fysisk butikk, men det er ikke tillat å ta den i bruk.

Er varen brukt, og du angre kjøpet kan du bare få en del eller intet tilbake, det er avhengig av varens handelsmessige verdi.

Tilbakebetaling av beløp

Angrer du kjøpet, mottar du hele beløpet betalt til oss tilbake. I tilfelle av en verdiforringelse, som du hefter for, fratrekkes denne beløpet.

Har du har betalt med betalingskort eller Paypal returneres pengene tilbake til betalingskortet eller Paypal kontoen. Benytter du angreretten, refunderer vi alle betalinger vi har mottatt av deg. Herunder leveringsomkostninger (ikke ekstra omkostninger som følge av dit eget valg av en anden leveringsform enn den rimeligste form for standardlevering, som vi tilbyr), uten unødig forsinkelse og under alle omstendigheter senest 14 dager fra den dato, hvor vi har mottatt meddelelse om beslutningen din om at du fortryder denne avtale.

Vi gjennomfører en slik tilbakebetaling med samme betalingsmiddel, som du brukt ved den opprinnelige transaksjon.

Vi kan tilbakeholde tilbakebetalingen inntil vi har mottatt varen retur, med mindre du har fremlagt dokumentasjon for å ha returnert den. Dokumentasjon i form av sporingsnummer.

Angrer du kjøpet, skal varen sendes til:

LEDLyskilder.no

C/O Responsservice

Industriveien 9

4879 Grimstad

Norge

E-post

shop@ledlyskilder.no 

Vi trenger en kopi av faktura, samt et kort brev hvori du skriver at du ønsker å returnere varen. Vi mottar hverken pakker uten de deles ut eller pakker sendt pr. etterkrav.

Reklamasjonsrett

Handler du hos oss som forbruker, har du 24 måneders reklamasjonsretts. Det betyr, at du kan få varen reparert, byttet, pengene retur eller avslag i prisen, avhengig av den konkrete situasjon. Det er et krav, at reklamasjonen er berettiget, og at mangelen ikke er oppstått som følge av feilaktig bruk av produktet eller anden skadeforvoldende adferd. Vi gjør oppmerksom på, at LED-produkter der bliver forbundet til en lys- eller bevegelsessensor, kan få beskadiget den innbyggede LED-driver i LED-produktet.

Du må reklamere innenfor ”god tid” efter, at du har oppdaget feil eller mangelen ved varen. Reklamerer du innen to måneder etter at feil eller mangelen er oppdaget, vil reklamasjonen alltid være rettidig.

For salg til bedrift tilbys som utgangspunkt bare 12 måneders reklamasjonsrett.

Er reklamasjonen berettiget, refunderer vi dine (rimeligste) fraktomkostninger. Varen må alltid sendes tilbake i forsvarlig emballasje, husk alltid å at få en kvittering for avsendelse. Dette brukes som dokumentasjon så vi kan tilbakebetale fraktomkostningene dine. Ved reklamasjon må det som utgangspunkt rekvireres en returseddel fra våre support.

Husk alltid å kontakte support forut for avsendelse.

Varen sendes til:

LEDLyskilder.no

C/O Responsservice

Industriveien 9

4879 Grimstad

Norge

E-post

shop@ledlyskilder.no 

Når du sender en vare retur, ber vi deg vennligst beskrive problemet så detaljert som mulig. Før pakken returneres ber vi deg kontakte oss på shop@ledlyskilder.no eller via telefonnummer 21 60 78 50. Husk at opplyse ordrenummer ditt. Vi mottar hverken pakker uten de deles ut eller pakker sendt pr. etterkrav.

Produsent garanti

For varer der er merket eller angitt med 3 års garanti eller 5 års garanti, er det utelukkende tale om en produsent garanti. Det betyr derfor at de betingelser som produsenten har fremlagt for disse garantier. Med andre ord forekommer det mangler på varer etter den vanlige 2 års reklamasjonsrett og disse har en 3 års eller 5 års garanti, er det produsentens ansvar.

Synlige fraktskader

Har du mottatt en vare og emballasjen bærer tegn på skader, oppfordrer vi deg til å du åpne pakken med en gang sammen med fraktemannen eller postbudet. Har de ikke tid til å vente på deg, bør du på kvitteringen av mottakelse notere, at du mottar pakken MED FORBEHOLD.

Åpner du pakken sammen med fraktemannen eller postbudet, og konstaterer at varen er gått i stykker, må du nekte mottakelse av varen. Du må ta kontakt til oss med en gang. Send bilder av skader på både transportkassen og produktet og send det til shop@ledlyskilder.no sammen med ordrenummeret ditt.

Oppdager du en fraktskade etter emballasjen er blitt åpnet, oppfordrer vi deg å ta kontakt til oss med en gang. Send bilder av produktet til shop@ledlyskilder.no Husk å gemme emballasjen, da den er svær viktig for oss behandling av saken.

Skjulte fraktskader

Ser varens emballasje fin ut ved levering, men allikevel er gått i stykker, oppfordrer vi deg til å ta kontakt til oss med en gang.

Fortrolighet politikk

LEDlyskilder respekter viktigheten av privatliv. LEDlyskilder vil aldri avsløre informasjon om kunder/brukere til tredje part, med mindre det er nødvendig for å implementere en transaksjon. LEDlyskilder vil ikke selge dit navn, adresse, e-post adresse, kredittkort eller noen andre personlig data til nogen tredjepart uten din forutgående tillatelse.

Skade på produkt og tap

Vi står for eventuelle skader og tap av varen under transport fra vårt lager til deg som kunde. Kunden står for skader og tap av varen ved eventuell retur. Ved produksjonsfeil erstatter vi varen. Når kunden har returnert det ødelagte produktet til oss sender vi en ny vare som erstatning. Vi erstatter ikke varer som har blitt ødelagte i kundens daglige bruk. Ved reklamasjon, kontakt gjerne vår kundeservice for å få hjelp med ditt tilfelle.

Øvrige betingelser

Vi reserverer oss for eventuelle trykkfeil, andre feil og produkters tilgjenglighet i lager. Avhengig av ulike datainnstillinger kan farger se forskjellige ut på skjermen og vi tar ikke ansvar for variasjoner i fargenyanser. Merk at vi ikke kan garantere fargen på resultatet når det er individuelt avhengig av øyefarge.

Vi kan ikke garantere at bildene reflekterer produktet eksakte utseende og beskaffenhet. Alle forsøk på svindel vil bli politianmeldt. Alle IP-adresser blir lagret. Vi samarbeider med Klarna for administrasjon av fakturering og inkassoærend.